Vürtsimeistrid: äri alustamine võõras tegevusvaldkonnas

Vürtsimeistrid: äri alustamine võõras tegevusvaldkonnas
Autor

Olen oma töös kokku puutunud paljude alustavate ettevõtjatega. Mõned ettevõtjad on end tundnud ebakindlalt, kuid leidnud siiski julguse tundmatus kohas vette hüpata ja käivitada ettevõte ilma varasema ärivaldkonna taustata. Teised aga vajavad firma käivitamiseks finantsvõimekust, et oma olemasoleva kogemuse põhjal toimiv äri paisu tagant välja lasta.

Artikli autor Kelli Turmann, Projecting OÜ juhatuse liige

Üheks näiteks, kuidas ettevõte on käivitatud ilma varasemate valdkondlike kogemusteta, võin tuua pereettevõtte Vürtsimeistrid OÜ (www.vurtsid.ee ). Võib olla paljud ei teagi, kuid nad alustasid maitseainete tootmisega aastal 2012.

ettevotte-kaivitamineÄriplaani koostamise ajal arutasime ettevõtte juhiga, kuidas ta Hiinast tootmismasinat osta võiks ja mäletan selgelt, missugused muremõtted tal sellega kaasnesid. Mis saab siis, kui ta ei näe oma investeeringut enam mitte kunagi? Õnneks, kui tootmismasin oli lõpuks Eestisse jõudnud ja  see töötas nii, nagu paberites kirjas oli, sai ettevõtte arendamisel astuda järgmise sammu.  Kuna ettevõtte juhil puudusid valdkonnas vajalikud kontaktid jaemüügi turule sisenemiseks, palus  ta mind, et ma tutvustaksin teda ühe poeketi ostujuhiga. Täna, 4 aastat hiljem, võtavad jaemüüjad Vürtsimeistritega ise ühendust. Nende väike perefirma mõtleb ka tootmispindade laiendamise peale, kuna vürtside tootmine toimub  40m2 suuruses tootmishoones ja tellimuste mahu täitmiseks ei piisa enam olemasolevast pinnast. Tänu Töötukassast saadud toetusrahaga soetatud tootmismasinatele müüvad Vürtsimeistrid oma tooteid Stockmannis, Rimis, COOPis, Kaubamajas, Solarise keskuses, Sadama Turul ja paljudes teistes poodides.

Ettevõtte juht peab nende toimetuleku võtmeks pideva sortimendi testimist ja ka pakendi disaini. kaneeli-koor-v
Pakendi arendamiseks saadi Innovatsioonitoetust EASist, mida aitasid ellu viia Eesti Kunstiakadeemia tudengid. Esimene pakend aga, mis oli paberist, ei äratanud kuigi suurt tähelepanu, mistõttu vahetati paberpakend plekkpurgi vastu välja. Ehkki pakendi graafiline disain jäi enam-vähem samaks, hakkas müük peale pakendi disaini muutmist oluliselt paremini toimina. Kuigi esmalt võib tunduda, et toiduaine puhul võiks inimesi kütkestada selle maitse, siis näitab praktika, et pakend mängib kliendi ostuotsuse tegemisel isegi suuremat rolli.

Vürtsimeistrite lugu on hea näide sellest, kuidas mikroettevõte on edukalt käivitunud tegevusvaldkonnas, kus ettevõtte juhil puudus varasem kogemus. Ole tegevusvaldkonnas varasemate kogemustega või tundmatu katsetaja, äri alustamise praktika aga näitab, et edu on võimalik igal juhul saavutada.

Share

Comments

  1. Mis mulle, kui uute visiitkaartide omanikule hinge läks, oli see, et läbi erilise pakendi ja ning nende sõbralike- motiveerivate sildikeste, ma tõesti tunnen, et mina kliendina olen eriline ja väärtuslik.
    Visiitkaarti väärtus või hind ei ole mitte ainult paberi ja kujunduskulu, vaid sinna on lisatud Moo poolt see ” sa oled eriline” ja “ja väärid parimat” emotsioon, mis on hindamatu väärtusega.

Jäta oma kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *