Mad&Wonderful: ettevõtluses sa mõistad, kui võimekas sa oled!

Mad&Wonderful: ettevõtluses sa mõistad, kui võimekas sa oled!
Autor

Mad&Wonderful brändi tooted iseloomustavad suurepäraselt nende loojat, Mari-Liis Linki – veidi hullumeelne, kuid suurepärane! Mari-Liis leidis just ettevõtluses võimaluse end väljendada ja ennast teostada.

Nahast disainkottide brandi Mad&Wonderful asutaja Mari-Liis Link on naine, keda iseloomustab lause “Kes teeb, see jõuab!” Kahe särasilmse tütre emana, sügisel algavate kooliõpingute ja palgatöö kõrvalt arendab Mari-Liis brändi, mis on sama hullumeelne ja suurepärane, nagu ta ise. Vestlesime Mari-Liisiga ettevõtlusest ja ettevõtjaks olemisest. 

Kuidas sa jõudsid ideeni hakata disainima naturaalsest nahast kotte?

“Janunesin millegi uue ja huvitava järele oma elus. Mulle on alati meeldinud midagi ise luua ja teha. Võtsin pooljuhuslikult osa ühest naha disaini lühikursusest ning seal tekkis iseenesest nägemus, milline võiks olla see uus ja huvitav asi. Tahtsin teha midagi hingega ja ilusat, tuua värvi muidu nö tavalisele nahast tootele. Nii võtsingi auguraua kätte ja hakkasin ükshaaval haamriga nahale sadu auke toksima, et siis lõpuks sellele luua värviline tikand. See oli hullumeelne ja nii äge!”natural-leather-aging_600px

“Naturaalne taimparknahk hakkas silma selle omaduste poolest – see kogub karakterit ajas. See tähendab, et kui alguses on nahatoon nude, siis pärast paarikuulist kasutamist on see saavutanud mõnusa tõmmu tooni ning näitab välja ka muid kriime ja märke kasutamisest (nt vihmapiisad). See loob sügava personaalse sideme koti ja koti kandja vahel – nad kasvavad ajas koos. Seda metsikust ja rafineerimatust aitab rõhutada selle vastand – detailne, elegantne värviküllane tikand.”

Kust sa said nii laheda nime, Mad&Wonderful, jaoks inspiratsiooni?

“Isiklikust elust ja kogemustest. Minu abikaasa kutsus mind ühel hetkel nii – mad and wonderful. See tähendab minu jaoks luba ja aktsepteerimist äärmustel koos eksisteerida, et tõeline elu ja ilu saaks välja tulla. See kehtib nii inimese enda kui välismaailma suhtes.”madwonderful_600px

“Sealt hakkas see idee arenema ja oma elu elama brändi nimena. Mad & Wonderful teeb nahast kotte, mis on pigem lihtsad, minimalistliku disainiga ja rafineerimata, kuid samal ajal on neis sügavat naiselikku elegantsi, detaile ja värve. Kui nahapind ajas kulub ja kogub karakterit, siis samal ajal õitseb värviline mandala tikand sellel. Ja tihtipeale tuleb tõeline elujõud ja ilu inimeses ka välja just hullumeelsetes või tupikuna näivates ja kriimulistes olukordades. See ongi ühtlasi inspiratsioon ja filosoofia brändi nime taga.”

Mis oli ettevõtlusega alustamise juures kõige raskem?

“Alustamine ise. Otsuse vastu võtmine, usk ideesse ja esimese sammu tegemine.”

Kellele ja kuidas sa oma tooteid müünud oled?

urban-safari_600“Ettevõte on keskendunud rahvusvahelisusele, ekspordile ja müügile e-kommertsplatvormidel, kuhu on juba koondunud disainist ja artisantoodetest huvitunud kliendid. Mad & Wonderful lõi alguses oma veebipoe Etsy keskkonnas ning õige pea avab poe ka Eesti Disaini poes osta.ee platvormil. Siiani on Mad&Wonderful müünud tooteid enamasti Põhja-Ameerikasse, ka Uus-Meremaale ja Austraaliasse ning naaber- ja kohalikule turule. Ettevõtte eesmärk on kasvada ja areneda orgaaniliselt ning just disaini ja käsitööd hindavad veebikeskkonnad on seda toetava iseloomuga.”

Kas sa oled oma tegemistes üksi või on sul abilisi/ töötajaid?

kontor_600px“Ettevõtte alustamisest on möödunud pool aastat ning siiani olen olnud disainer, turundaja, poe haldaja, klienditeenindaja, fotograaf ja ettevõtte juht ühes isikus. Siiani olen hakkama saanud ja seda kõike ka nautinud. Kõik oleneb sellest, mis on eesmärk ja millises suunas on ettevõttel soov arenenda. Mulle sobib ja meeldib praegune variant.”

 

 

Mida iseendale tööandjaks olemine on sulle andnud?

“Fookuse. Oma võimekuse nägemist. Disainerina on andnud väljendusvõimalust. Kui hommikul üles ärkan ja mõtlen oma päeva- või nädala eesmärkidele ning seda tundub jube palju olevat, siis ei teki vastikuse või jõuetuse tunnet, vaid hoopis väljakutsuvat “bring it on!” tunnet. Tööd on väga palju, hirmudega silmitsi seismist on tihti, aga ma teen seda, sest see kõik on minu jaoks oluline ja see meeldib mulle. See on pidev eneseareng ning kasv.”

Share

Jäta oma kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *