Kuidas me kolime kolmandat korda oma kodulehte

Kuidas me kolime kolmandat korda oma kodulehte
Autor

Täna kolime oma veebi uuele platvormile! 🙂 Ettevõtluskeskuse pikemaajalisemad jälgijad ehk teavad, et seekordne kolimine leiab suhteliselt lühikese ajaperioodi jooksul aset kolmandat kordda. Ehkki seda võib tunduda palju, on meil selleks ometi väga hea põhjus…

Digitaliseerimine. Väikeettevõtte jaoks on teenuse või protsessi digitaliseerimine võtmetähtsusega tegevus. Ühelt poolt aitab see automatiseerida käsitsi tehtavat tööd ja sellega hoida kokku aega ning teiselt poolt tuleb vastu meie kliendi vajadustele muuta koolitustele registreerimine ja koolituste eest tasumine võimalikult lihtsaks. Miks siis ikkagi kolmas kolimine uuele veebiplatvormile?

Esimene veeb oli MPV (minimum viable product) ehk minimaalselt valmis toode ehk väga lihtne koduleht, kus oli kirjas esmane kõige olulisem info meist ja meie toodetest. Esimese kodulehe pani püsti minu oma abikaasa null kuludega ja see täitis igati oma eesmärki! Leht oli informatiivne, lehe kaudu sai koolitusele registreerida ja ehkki registreerimisele järgnev toimus meie poolt käsitsi, ei olnud see just väga suur töö, kuna kooiltustele registreerimist ei olnud just massidena. Probleem seisnes aga selles, et see leht oli suhteliselt staatiline ja peaaegu iga muudatus, mida teha tahtsime, nõudis abikaasalt „tellimist“ ja võis seepärast veidi venima jääda…

Kirjeldasime Aleki (EK partner) ja meie digiturunduse partneriga (United Skills) ära nõuded, mis meil uuele veebile olid ja selgus, et meie ambitsioone arvestades oli neid palju. Uus koduleht pidi võimaldama automaatset registreerimist, vastuste saatmist, arvete väljastamist, meeldetuletuskirjade saatmist, projektide haldamist, CRM-i ja massmeili saatmist – ühesõnaga kõik need tegevused, mida tolle hetkeni tegime käsitsi, tahtsime edaspidi teha automatiseeritult. Ideaalis soovisime, et kõik need tegevused saaksid tehtud ühes kohas (ehk et ei peaks integreerima mitut erinevat platvormi omavahel). Meie valikuks osutus Odoo.com, mis tõepoolest seda kõike ka võimaldas. Vähemalt pealtnäha.

Odoo suurim probleem minu jaoks oli selle liigne keerukus ja ebapiisav help deski abi. Mitme kuu vältel ei saanudki me süsteemi korralikult toimima ja aeg, mis kulus vigade parandamisele, oli suur. Rääkimata päris kopsakast kuutasust.. Seega siis tuligi otsus kolida jälle! Seekord osutus meie valikuks vana hea WordPress, mis vähemalt esialgu tundub tavakasutajale lihtsam ja täidab meie esmased veebilahenduse vajadused (ilus ja hea kasutajamugavusega koduleht, registreerimise võimalus ja teavitamine). Ehkki WordPress ise ei võimalda kogu protsessi digitaliseerimist, on sinna ometi võimalik külge integreerida kõikvõimalikke teenusepakkujaid (MailChimp, Pipedrive, Analytics, Tawk.to jne).

Väikeettevõtja suurim väljakutse on teenuse või protsessi digitaliseerimine, kuna see on ainus võimalus, kuidas olla konkurentsivõimeline teiste, sh suurte ettevõtetega. Digitaliseerimine võimaldab nii teenuse pakkujal kui ka toote/ teenuse kasutajal vähendada samme toote/ teenuse kättesaadavuse suunas, mille läbi on võimalik jälgida ka kliendi käitumist. Ettevõtja hoiab sellega kokku aega (ja raha), mis kuluks kogu töö käsitsitegemisele. Klient aga saab toote/ teenuse kätte kiiresti ja lihtsasti ning temale harjumuspärasel kombel – vähese vaevaga, ilma vigadeta ja iseseisvalt.

Loodetavasti jääb WordPress sel korral meiega pikaks ajaks. Aga kui ei jää, siis peame ettevõtjatena olema taaskord paindlikud ja võtma uued otsused vastu õigeagselt. Ja põnevuse ja väljakutsena!  🙂

Share

Jäta oma kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *